POZNAJ POZOSTAŁE CZASOPISMA V
pzwl_small
Bieżący numer
Prenumerata
Dodatki
Archiwum
Numer archiwalny

Analiza Przypadków w Pielęgniarstwie i Położnictwie 1/2016

  • Numer: 1/2016
  • Liczba stron: 52
  • Dostępny od: 01-02-2016
  • Typ: dwumiesięcznik
cena
17.00zł
PRZEJDŹ DO SKLEPU
W numerze
Kontakt
Spis treści
Prenumerata
Analiza Przypadków. Pielęgniarstwo i Położnictwo

Zostając prenumeratorem, zyskujesz więcej:

  • dostęp online do rocznika 2016
  • darmową dostawę wszystkich numerów
  • rabaty na udział w konferencjach i szkoleniach Instytutu PWN
  • 30% zniżki na wybrane książki z Twojej dziedziny
  • dodatki tematyczne z 50% rabatem
cena od
79.00zł
PRZEJDŹ DO SKLEPU

Głównym tematem rozważań tym razem jest dobrostan, a dokładnie to, czy jest on możliwy do osiągnięcia w pielęgniarstwie i położnictwie. Nie jest tajemnicą, iż od dawna prowadzone są starania, by pielęgniarki i położne miały szanse pełnić swoje role zawodowe z zachowaniem równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. Dzięki temu będą mogły odczuwać dobrostan psychiczny i fizyczny. Na ile jest to realne do osiągniecia i jak przedstawia się ten problem w skali światowej – dowiecie się z artykułu przygotowanego przez dr Dorotę Kilańską pt. Dobrostan w pielęgniarstwie – czy to fatamorgana?

Znamy też już stanowisko Ministerstwa Zdrowia w sprawie implementacji dyrektywy 2013/55/WE o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej do polskiego porządku prawnego.

W dziale porad prawnych nasz ekspert prawa medycznego udziela odpowiedzi na pytania czytelników dotyczące postępowania z pacjentem agresywnym. To niezwykle trudne i delikatne kwestie  -warto poznać prawną stronę postępowania w takich przypadkach.

Gorąco zapraszam do lektury pierwszej części wywiadu z prof. Marią Kózką, konsultantem krajowym w dziedzinie pielęgniarstwa. Pani profesor udzieliła nam bardzo obszernego komentarza dotyczącego kondycji polskiego pielęgniarstwa, tego, co je czeka w najbliższych czasie i jaki kierunek rozwoju warto obrać – takich informacji nie można przeoczyć!

Polecam także artykuł poruszający bardzo istotną kwestię, jaką jest komunikacja z pacjentem. Pamiętajmy, że często odpowiednio poprowadzona rozmowa z chorym jest tak samo ważna jak podanie właściwego leku!

W nowym roku przygotowaliśmy dodatkowy dział pt. Pacjent w opiece długoterminowej, który powstaje pod czujnym okiem dr n. o zdrowiu Marioli Rybki, konsultanta krajowego w dziedzinie pielęgniarstwa przewlekle chorych i niepełnosprawnych. Komentarz Pani konsultant w tej sprawie znajdziecie na stronach 18-19. Tradycyjnie też nasze artykuły wzbogacone są o plany opieki pielęgnacyjnej przygotowane na podstawie Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej ICNP.